Välkomna till Tomelilla AIS!
Tomelilla AIS
Bordtennisklubb sedan 1944

75-års jubileum på TAIS. 27/4-2019

Fler bilder (+63) >>

Vi började dagen med vårt årliga klubbmästerskap. Här bjöds det på spännande matcher i rundpingis, dubbel, felhand, pennfattning, generationsdubbel och herrar motion.

Resultatet på årets klubbmästerskap slutade enligt följande:
– Rundpingis: 1. Andreas Cederholm, 2. Jimmy Palmnert
– Dubbel A (paren lottades ihop): 1. Fredrik Wahlqvist/Lowa Palmnert, 2. Andreas Cederholm/Aron Wahlqvist
– Dubbel B (paren lottades ihop): 1. Hugo Östensson/Ebba Silfverberg, 2. Jimmy Palmnert/Tobias Andersson (Olles pappa)
– Felhand: 1. Tobias Andersson (Filips pappa), 2. Andreas Cederholm
– Pennfattning: 1. Tobias Andersson (Filips pappa), 2. Andreas Cederholm
– Generationsdubbel: 1. Filip Börjesson/Tobias Andersson, 2. Lowa Palmnert/Jimmy Palmnert
– Motion: 1. Tobias Andersson (Filips pappa), 2. Andreas Cederholm

Priser delades ut till alla pristagarna.

På kvällen träffades vi åter igen för vårt 75års jubileum.
Vi började kvällen med att se när Mattias Falck spelade semifinal mot sydkoreanska An Jae-Hyun, där han slutligen vann med 4-3 i set. Efter segern åt vi mat från Restaurang Perongen i ystad. Till efterrätt åt vi tårta från cakepassion.

Underkvällen hade vi olika tävlingar med pingistema.
Gästerna skulle gissa hur många bollar som fanns i burken. Där var segrare Anders Nilsson. Där var 82 bollar i burken och Anders gissade på 84 bollar.
Sedan fick gästerna skriva ner hur många ord de kunde som har med pingis att göra. Där segrade Diana Palmnert med 19 ord och Caroline Börjesson kom på en andra plats med 18 ord. Superbra jobbat!

Underkvällen så var det även tävling i att studsa bollen på skaftet på pingisracket, där Aron Wahlqvist kammade hem första priset med hela 12 studs.

Som sista tävling hade vi turnering på mini pingisbordet där vinnaren blev den som vann två bollar först. Och denna tävlingen vann Hugo Östensson.

Vi vill tacka alla deltagare för en mycket trevlig dag tillsammans. Vi vill också tacka till er som skickat bilder från dagen till oss.

Följ oss på
Våra sponsorer (A Ö)