Välkomna till Tomelilla AIS!
Tomelilla AIS
Bordtennisklubb sedan 1944

TAIS värdegrund
Vår värdegrund i Tomelilla Allmänna Idrottssällskap

Glädje och gemenskap
Glädje och gemenskap är starka drivkrafter för att idrotta. Vi vill bedriva och utveckla vår verksamhet för att alla ska kunna ha roligt, må bra och prestera på sin egen individuella nivå. Alla oavsett kön och ålder är välkomna till vår klubb och på så sätt bidrar alla till att skapa social gemenskap som knyter barn- och ungdomar till idrott. Verksamheten ska bygga på allas fysiska och psykiska mognad och tillåtas delta på sin egen nivå efter egen förmåga.

Demokrati och delaktighet
Föreningsdemokratin innebär att alla medlemmars röst har lika värde. Delaktighet innebär att alla som deltar får vara med, bestämma om och ta ansvar för sitt eget deltagande. Demokrati och delaktighet ska utövas jämställt och oavsett bakgrund.

Allas rätt att vara med
Detta innebär är att alla som vill ska kunna vara med utifrån sina förutsättningar oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön eller sexuell läggning samt fysiska och psykiska förutsättningar.

Rent spel
Rent spel och ärlighet är en förutsättning för tävlande på lika villkor. Det innebär att följa SBTF:s regler och stadgar och uppvisa god etik och moral.
Att verka mot fusk, doping, mobbning, trakasserier och våld såväl på som utanför tränings- och tävlingslokalerna.

Tomelilla 2018-01-28

Följ oss på